reklama

Tipy na vyhľadávanie na Google 2012

Dnes som sa stretol so spolužiakmi zo strednej školy a zistil, že niektorí stále potrebujú poradiť ako vyhľadávať na google. Odvolal som sa na môj starší článok „10 nových tipov pre lepšie googlovanie" a teraz, keď som si ho znovu prečítal, som zistil, že ho musím doplniť. Google 2012 už nie je google z roku 2008. Okrem toho, že založili pobočku na Slovensku, zmenili aj spôsob vyhľadávania. Začnem to najdôležitejšou zmenou: Prečo výsledky vyhľadávania na dvoch počítačoch nie sú rovnaké

Písmo: A- | A+
Diskusia  (14)

Prečo výsledky vyhľadávania na dvoch počítačoch nie sú rovnaké

Výsledky vyhľadávanie na google závisia na tom či máte vytvorený účet u google alebo nie a tiež či máte povolené prispôsobovanie vyhľadávania. Google ako prednastavenú voľbu prispôsobuje výsledky a tiež po vytvorení účtu zaznamenáva históriu vyhľadávania a filtrovanie výsledkov. Google teda každému prispôsobuje výsledky podľa toho čo hľadal predtým. Vedel som o tom ale myslel som si, že je to celkom neškodná fičúra. Google ju prezentuje ako vylepšenie a v mojom prípade to aj tak funguje. Napríklad keď hľadám cenu televízora "LG 42LV570S cena" vychádzajú mi prvé odkazy na obchody, v ktorých som už nakupoval. Keď som sa pozrel na to isté vyhľadávanie na manželkinom laptope našiel som niekoľko pre mňa nových e-shopov. Problémom je napríklad keď chcem zistiť na akej pozícii v google je moja stránka. Keď dám vyhľadať "automotive MBA" mne vychádza že automotive.stuba.sk je na prvom mieste. Obávam sa však že takto výsledok nebude aj na počítači môjho potencionálneho študenta.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hlavný problém je teda v tom, že ak navštevujete nejaké stránky, potom Vám google uzatvára týmto spôsobom svet internetu tým, že vás stále odkazuje na to isté alebo podobné.

Google to vysvetľuje celkom otvorene, že história navštívených webových stránok sa okrem iného využíva na možnosť "Filtrovať výsledky vyhľadávania podľa predtým navštívených stránok" pozri: História navštívených webových stránok, časť: Základy .

Ako sa toho zbaviť?

1. Zakázať prispôsobovanie výsledkov:

Bez prihlásenia v google choďte na http://www.google.com/history/optout?hl=sk a vyberte „Zakázať prispôsobenia založené na aktivite vyhľadávania".

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mimochodom tu google priznáva, že výsledky vyhľadávania sú prispôsobené podľa predchádzajúcich vyhľadávaní z vášho počítača, teda nielen po založení účtu.

2. Zakázať filtrovanie výsledkov:

Na http://www.google.sk/preferences?hl=sk v časti Filter Bezpečné vyhľadávanie vybrať „Nefiltrovať moje výsledky vyhľadávania". Zaujímavé, že prednastavená možnosť: „Použiť mierny filter" sa tvári akoby vás mala chrániť „Vynechať iba explicitné obrázky" a nie je tu uvedené nič o tom že sa povoľujete alebo zakazujete využívanie histórií vyhľadávaní.

3. Zakázať sledovanie histórie vyhľadávania podľa google účtu

S prihlásením sa na účet google (ako ho máte) na https://www.google.com/history/?hl=sk vybrať Webová história: "Pozastaviť"

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Záver

Nie je to chyba google. Ako som spomenul mne niekedy prispôsobené výsledky vyhovujú. Nepúšťam sa tu do debát prečo chce google ukladať vašu históriu a prečo vám ponúka možnosť ukladať históriu aj všetkých navštívených stránok a prečo vám vnucuje toolbar, ktorý presne toto robí. Len upozorňujem, že máte možnosť vybrať si. Môžete kombinovať jednu dve alebo všetky tri možnosti ako sa toho zbaviť. Žiadna možnosť nie je optimálna, ani tá čo prednastavuje google. Až keď zistíte rozdiely prídete na to čo je pre vás najvýhodnejšie. Jednotlivé možnosti zapnete nazad tým istým spôsobom ako ste ich vypli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Mne sa síce zdá, že som to napísal zrozumiteľne ale keď máte dajaké otázky napíšte ich do diskusie. (Mimochodom: Nabudúce budem pokračovať popisom niektorých nových možností vyhľadávania, preto som článok nazval Google 2012)

miroslav babinsky

miroslav babinsky

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Bratislavčan zo stredého Slovenska. Rodič, študent a učiteľ zároveň ale predovšetkým inžinier. Zoznam autorových rubrík:  Google a internetSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu